Slide 1

AGMI Traffic & Lighting terug in de tijd

Donderdag 13 April 2017

AGMI Traffic & Lighting is in 1947 opgericht door de heer Roosen. Een echte metaalman, waar het ondernemerschap al van jongs af aan door het bloed stroomt. De perfecte combinatie voor een metaalbedrijf dus!


Hij start met de verkoop van fietsbellen, achterlampjes voor fietsen en wijwaterbakjes. Na drie jaar werd het aanbod uitgebreid met de productie en verkoop van verkeersborden en gevarendriehoeken. Het begin van de verkeerswereld was gemaakt, maar aangezien de verkeerswereld bleef veranderen, liet hij ook nog verschillende verlichtingsarmaturen ontwikkelen.

Tweede generatie – nieuwe locatie

Na twintig jaar directeurschap, werden taken langzamerhand overgedragen aan zoonlief, welke destijds al ruim vijf jaar in dienst was bij AGMI. Roosen junior besluit te verhuizen naar een grotere locatie met de mogelijkheid tot meer opslag en een breder assortiment. Dat vroeg om lef, inzicht en vooral hard werken om te zorgen dat er continue aan de vraag van de klant voldaan kon worden.
Roosen stond garant voor een heldere visie, waarin zorg voor mens, product én machine centraal staan. Alleen het beste was goed genoeg en hij was zeker niet te beroerd om hier zelf een steentje aan bij te dragen.

Verkoop Heijmans - enorme groei

Na 45 jaar te opereren als echt familiebedrijf, werd AGMI in 1993 gekocht door Heijmans. Samen met deze overname vonden er nog meer grote veranderingen plaats. Zo vond er een flinke uitbreiding van de fabriekshal plaats, werden er zelfregulerende teams geintroduceerd, investeerden ze in een nieuw machinepark en werd het productassortiment uitgebreid met de parkeerverwijssystemen en verlichting.

Dubbele overname - Uitbreiding productassortiment en MVO

In 2000 werd AGMI overgenomen door Gropeco, die vooral aan de administratieve organisatie heeft gewerkt, door de invoering van ondermeer Exact. In 2006 volgde de overname door Guy Zwart. Samen met het managementteam is besloten het productassortiment verder flink uit te breiden (VICA, Tunnelsafety, ALISA, LWW, VRI en Air-V Module) en aantoonbaar maatschappelijk betrokken te ondernemen, door bijvoorbeeld de Cradle-to- Cradle certificering van deze producten.

Middels inventief werken, met grondstoffen en producten van hoge (technologische) kwaliteit en inzet en samenwerkig van de juiste mensen zal AGMI de komende 70 jaar nog veel mooie (nieuwe) producten op de markt kunnen zetten!


Roosen Junior (82 jaar) blikt terug:

Wat is uw mooiste herinnering aan AGMI? ‘’Het binnenhalen van de Moerdijk order. Een opdracht waar we grote verwijsborden met informatie over de Moerdijkbrug mochten verzorgen ter waarde van circa 1 miljoen gulden. We hebben er destijds met het hele team voor gezorgd dat we deze order in korte tijd konden realiseren!’.

Wat is volgens u het mooiste product van AGMI? ‘’Destijds onze wisselbeeldbakken waarmee we de windsnelheid bij de Moerdijkbrug konden laten zien. Nu de Cradle to Cradle ALISA borden’’.

Wilt u nog iets kwijt aan AGMI? ‘’Ja, ik hoop dat het jullie goed gaat en zorg goed voor elkaar zodat jullie nog zeker 70 jaar mooie producten mogen maken’’.